מעבר דירה: כל הדברים הקטנים שתמיד שוכחים

מעבר דירה: כל הדברים הקטנים שתמיד שוכחים

אוף, שוב עוברים דירה. אם אתם חשים שבכל פעם מחדש זה מעצבן, מלחיץ, מבלבל ומבלגן לכם את החיים, נסו את רשימת הטיפים שלנו. הפעם זה בטוח יראה אחרת

מעבר דירה הוא עסק מעייף למדי, מעורר מתח, בירוקרטי ועמוס בפרטים. תמיד יש את החשש שתשכחו משהו, ולמעשה – רוב הסיכויים שזה גם מה שיקרה. לא נורא, אתם תתגברו.
בכל אופן, וכדי לצמצם קצת את הבלאגן והסטרס סביב המעבר, ריכזנו עבורכם רשימה נאה של טיפים חיוניים והצעות פרקטיות שיעזרו לכם להפוך את העסק לקצת פחות מאולתר והרבה יותר רגוע. נסו ותיווכחו.

נהלו מחברת מעבר. טוב לרכז במקום אחד את כל האינפורמציה החיונית – שמות, טלפונים, כתובות, מספר הקוד הסודי באינטרקום של הבית החדש, סכום הטיפ עליו המליץ נציג חברת ההובלות, וכו'.

הכי טוב, כמובן, לעשות את כל זה בצורה דיגיטלית כדי שיהיה לכם גיבוי. אם אתם משתמשים בכל זאת במחברת נייר, עדיף שלא תצא מהבית. בסידורים מחוץ לבית השתמשו בפנקס, ועדכנו מול המחברת.

חסלו מלאים. כמה שבועות לפני המעבר כדאי להתחיל בהדרגה להשתמש במוצרי מזון שונים אותם יהיה קשה או לא פרקטי (כמו מזן קפוא, מוצרי חלב, שמנים וכו'). כדאי לעשות סדר גם בחומרי הניקוי והכביסה השונים, כדי להבטיח שלא יחסר כלום בימים שלפני המעבר (אתם תזדקקו להם…) ומצד שני לא לצבור מוצרים מיותרים.

עשו סדר פסח. בערך באותו זמן כדאי להתחיל לעשות סדר בחפצים: להחזיר חפצים מושאלים, להיפטר מהמיותרים (למכור, לתרום או לזרוק), ולהתחיל לארגן לאריזה חפצים שאינם נמצאים בשימוש יומיומי.

היערכו לאריזה מראש. אל תחכו לרגע האחרון. כדאי להתחיל לאסוף מראש עיתונים לעיטוף, ולרכוש סרטי הדבקה, ניירות אריזה, "פצפצים", שקיות ניילון, סכין יפני וארגזים בכמות מספקת. אל תשכחו לקנות גם טושים כדי לסמן את תכולת הארגזים.

אל תחפפו עם הארגזים. במקום לגרד מפה ומשם ארגזים מצ'וקמקים יותר או פחות, או לסמוך על חברת ההובלות שתדאג לכם, אתם יכולים גם ליצור קשר עם חברה שמספקת ארגזי קרטון ומוצרי אריזה.

לא כל החברות מהסוג הזה מספקות קרטונים ללקוחות פרטיים, אבל יש רבות שכן ולחלקן יש אתרי אינטרנט שבהם אפשר לברר מחירים ואפילו לבצע את ההזמנה. למשל:

הזמינו הובלה בזמן. הזמינו את חברת ההובלות בשלב מוקדם ככל האפשר ורק אחרי שביצעתם רישום מסודר של כל התכולה. צאו מתוך הנחה שחברה רצינית לא תיתן הצעת מחיר סופית בלי לשלוח נציג לבדיקה ורישום של התכולה, הבניין, דרכי הגישה, החניה וכו'.

עם חברות הובלות גדולות ומבוקשות, ובעונת הקיץ שבה יש יותר מעברי דירה, כדאי להתחיל לקבל הצעות מחיר לפחות 3-4 שבועות לפני תאריך המעבר.

פנו לחברות התקשורת בזמן. כשלושה שבועות לפני המעבר כדאי להזמין העתקה של קו הטלפון וחיבור האינטרנט, וכן של חיבור הכבלים או הלוויין. כמה קישורים שימושיים:
• השימרו בהישג יד פרטים של חברות אחסנה. במקרה שבו נדרש פינוי של חפצים מדירה והדירה החדשה טרם התפנתה, אפשר להשתמש בשירותי שם חברות שירותי אחסנה ולוגיסטיקה או אחסון תכולות דירה. המחירים לאחסון תכולות אופייניות של דירות 2-3 חדרים הם לרוב בטווח של 400-800 ש"ח לחודש.

עדכנו כתובת ברשויות. שינוי כתובת במשרד הפנים הוא דבר שאפשר לעשות היום מהבית. כדי להודיע לשאר הגורמים והרשויות מומלץ להיעזר ב-checklist מעבר הדירה.
היעזרו בשירותי דואר ישראל. קרוב לוודאי שלא תזכרו לעדכן את כולם ולכן כדאי להיעזר בשירות "דואר עוקב" של רשות הדואר. שירות נוסף שמכונה "עוברים דירה" כולל גם הפניית דואר ל-10 חודשים וגם מאפשר לכם לעדכן מוסדות וארגונים שונים (קופת החולים, חברת הביטוח, וכו' – הרשימה עדיין קצת קצרה למרבה הצער). מומלץ להזמין שירותים כאלה לפחות שבועיים לפני.

השאירו אחריכם מישהו. בכל מקרה כדאי לבקש מהדיירים החדשים או מאחד השכנים בבית הישן, לשמור דברי דואר שיגיעו אליכם. כמו כן, השאירו את מספרי הטלפון שלכם אצל השכנים ו/או בעלי עסק סמוך. בדרך-כלל יכול רק להועיל.

תעדו את פרטי המונים. בידקו את מוני החשמל והמים בדירה הישנה וגם בדירה החדשה, כדי שלא תיאלצו לשלם על מישהו אחר. התקשרו 103 כדי לקבל "חשבון סופי" לפי קריאת המונה. בכל מקרה, כדאי לצלם עם תאריך את המונים. זה יחסוך ויכוחים.

שלמו את החשבונות האחרונים. צרו קשר עם העירייה "שלכם" כדי לסגור את חוב הארנונה עד לתאריך היציאה (התשלום הוא תמיד קדימה). את חוב המים יהיה עליכם לסגור מעט אחרי, כי חשבונות מים מגיעים בדיעבד.

צרו קשר עם הוועד בבית החדש. אם אתם עוברים לבניין שיש בו מעלית, כדאי ליצור קשר עם הוועד לפני יום המעבר ולבדוק שהמעלית עובדת ותקינה. זה יכול לחסוך לכם כאב ראש. בכלל, טוב לעשות את ההיכרות לפני.

דאגו לאיסוף מסודר של האשפה שלכם. אם יש לכם אשפה רבה או רהיטים שהחלטתם לזרוק ולא לקחת אתכם לדירה החדשה, כדאי ליצור קשר עם העירייה מספר ימים קודם ולבקש איסוף מיוחד שלהם. אם לא תעשו זאת אתם עלולים לקבל דו"ח. הקפידו לברר בדיוק איפה ואיך עליכם להשאיר את האשפה (לרוב הדרישה היא להשאיר אותם על הכביש ולא על המדרכה, למשל).

בקשו עזרה. לא תמיד מצליחים או מספיקים לעשות לבד, ולכן כדאי לנשום עמוק ולבקש עזרה – רצוי לפני שהדברים מסתבכים.

אם אתם מגיעים למסקנה שהעסק גדול עליכם או סתם אתם רוצים לקבל עזרה רצינית ויסודית יותר שתוריד לכם חלק גדול מהעומס מהראש, אזי ישנן חברות שמתמחות בזה – במיון, ארגון, תכנון, אריזה, פריקה וסידור החפצים בדירה החדשה. אתרים של כמה חברות כאלו לדוגמא: סידורים, דוקטור סדר, קסם סדר, הבית מסודר, הרמונילי.

בהצלחה!